wtorek, 19 czerwca 2012

Cmentarz „choleryków”.

Był to słoneczny jesienny dzień, który postanowiłem spędzić za miastem. Jadąc w stronę Myślenic zatrzymałem samochód i udałem się do lasu. Po kilkunastu metrach natrafiłem na porozrzucane w zaroślach bezładnie nagrobki,obeliski i kamienie nagrobne. Na nagrobkach widoczne były napisy z datami śmierci osób z lat 1830 – 40. Okazało się, że natrafiłem na cmentarz choleryków; zapomniany i zaniedbany. Co ciekawe okoliczni mieszkańcy w ogóle nie zdają sobie z tego sprawy, że w tym miejscu kiedykolwiek był cmentarz, a tym bardziej pochowano tam osoby, które umierały na epidemię cholery jaka na początku XIX w przetaczała się po ziemiach polskich.

Zdjęcia wykonałem jesienią 2007 r.
fot. Jacek Boroń

2 komentarze:

  1. Gdzie znajduje się ten cmentarz??

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadąc od strony Krakowa po prawej pare km przed stacją benzynową przed Myślenicami.

    OdpowiedzUsuń